×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
درآئین بزرگداشت مقام معلم، از ۳۳ استاد و کارمند نمونه آموزشی دانشگاه تقدیر به عمل آمد

دکتر محمد دوستار سرپرست دانشگاه گیلان در این مراسم با تبریک روز معلم، یاد و خاطره شهید مطهری را گرامی داشت و به آثار ارزشمند شهید مطهری در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: وقتی از امام راحل درباره آثار شهید مطهری پرسیدند امام گفت: آثار شهید مطهری بلا استثنا همه خوبند.

سرپرست دانشگاه گیلان به چندین ویژگی های شخصیتی شهید مطهری اشاره کرد و گفت: شهید مطهری فردی بصیر بود و نسبت به زمان خودش شناخت کامل داشته و نسبت به مسائل موضع می گرفت.

دکتر دوستار مطالعه عمیق و نقد عالمانه و روش شناسی منحصر به فرد را از دیگر ویژگی های شخصیتی شهید مطهری برشمرد.

سرپرست دانشگاه گیلان خطاب به استادان دانشگاه گفت: ما باید انسان مداری و حفظ کرامت انسانی را در کلاس های درس رعایت کنیم و اینکه ما تلاش کنیم انسان ها را تخصصی بار بیاوریم که خروجی آن چاپ مقالات و مجلات و … شود یک بعد علم است  

اما بعد مهمتر بعد مهارت است و دانشگاه باید بتواند بعد مهارت آموزی را ایجاد کند.

وی در ادامه به ساحت اجتماعی اشاره کرد و تصریح کرد: خروجی نظام آموزشی نباید نسبت به رخدادهای پیرامونی بی تفاوت باشد.

دکتر دوستار با اشاره به اهمیت ساحت تربیتی و معنوی و اخلاقی گفت: اخلاق گمشده بشریت است و ما اگر هزاران قانون و بخشنامه برای مهار و کنترل نظام اداری تنظیم کنیم اما اگر اخلاق چاشنی آن نباشد بی فایده است.

سرپرست دانشگاه گیلان تاکید کرد: از تجسس در زندگی شخصی افراد دست برداریم تا در دانشگاهی که موصوف به دانشگاه اسلامی است در راستای کمال انسانیت قدم برداریم.

وی در پایان با ذکر سخن رهبر کبیر انقلاب مبنی بر اینکه، سازمان ها محلی هستند برای ارتقای رشد معنوی انسان ها، اظهار امیدواری کرد که با همفکری و اولویت بندی مسائل بتوانیم چالش های پیش رو را حل کنیم و اثرگذاری آن را در جامعه ببینیم.

حجت الاسلام و المسلمین علی محمد عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان هم در این مراسم با تبریک روز معلم و تقدیر از تلاشگران عرصه علم و آموزش، به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد که  به سراغ جوان ها بروید که هر جا کار خیری و ثوابی است جوان ها سبفت می گیرند.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به حضور جوانان و فرهیختگان در دانشگاه گفت: باید از این فضا و فرصت استفاده کرد.

وی در ادامه تولید علم و دانش، تربیت عالم و جهت دهی به این دو مقوله را از انتظارات رهبری از دانشگاه ها دانست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به خیزش دانشجویان امریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و با بیان اینکه اگر فطرت ها بیدار شود دنیای ما دنیای دیگری خواهد شد گفت: در حمایت از مظلوم، استاد و دانشجو قیام می کنند و از جایگاه خودشان می گذرند.

دکتر محسن محمدی گلنگش معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی هم در این مراسم ضمن تبریک روز معلم و گرامی داشت مقام شامخ استاد به شاخص های معلم و اخلاق مداری اشاره کرد و گفت: اینکه چه می گوییم مهم نیست چقدر به دانسته هایمان باور داریم و عمل می کنیم ما را به عنوان الگو قرار می دهد و اگر الگو شدیم معلم می شود بخشی از زندگی دانش آموز یا دانشجو و آن زمان برای همیشه در طول تاریخ زنده خواهیم ماند.

معاون آموزشی و تحصیلا تکمیلی همچنین به ارائه گزارشی از اقدامات این معاونت در یکسال اخیر پرداخت.

شایان ذکر است در انتهای این مراسم نیز از ۳۳ استاد و کارمند نمونه آموزشی دانشگاه با اهدای لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد.​​​​​​​

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.